Szubjektív tényezők vizsgálata az oktatási HR körében

The global changes in the past fifteen years have mentally affected the human resources of education, i.e. the people working and involved in the field of education. These effects should be taken into consideration because present teachers and professors are responsible not only for the education an...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jármai Erzsébet Mária
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat 8 No. 5
Kulcsszavak:Munkaerőgazdálkodás, Teljesítmény - pszichológia, Teljesítmény-motiváció
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/44310
LEADER 01639nab a2200205 i 4500
001 acta44310
005 20210723093629.0
008 170630s2016 hu o 0|| hun d
022 |a 2064-4361 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Jármai Erzsébet Mária 
245 1 0 |a Szubjektív tényezők vizsgálata az oktatási HR körében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Jármai Erzsébet Mária 
260 |c 2016 
300 |a 53-66 
490 0 |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat  |v 8 No. 5 
520 3 |a The global changes in the past fifteen years have mentally affected the human resources of education, i.e. the people working and involved in the field of education. These effects should be taken into consideration because present teachers and professors are responsible not only for the education and training of future generations but also for their successful social integration and well-being. A research which has been going on since 2013 focuses on the subjective factors that can influence the professional identity of teachers and professors because they can affect their views and work values, determine their professional well-being as well as shape their actions and attitudes to work. The present study introduces the secondary research and shows the findings of a comparative survey carried out in two countries with the help of an on-line questionnaire. 
695 |a Munkaerőgazdálkodás, Teljesítmény - pszichológia, Teljesítmény-motiváció 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/44310/1/vikek_026_053-066.pdf  |z Dokumentum-elérés