A személyes találkozások szerepe a szervezetek közötti kapcsolatokban = The role of personal meetings in business relationships

Does the spread of information technology terminate the importance of personal relationships, trust, fairness and the loyalty in inter-organizational relationships? In our study we present the results of two researches, which draw the attention to the fact that while information technology transform...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hetesi Erzsébet
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat 8 No. 1
Kulcsszavak:Emberi kapcsolatok - kommunikáció, Marketing, Vezetés - vállalati
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/54942
LEADER 01690nab a2200193 i 4500
001 acta54942
005 20210723091735.0
008 180621s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 2064-4361 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Hetesi Erzsébet 
245 1 2 |a A személyes találkozások szerepe a szervezetek közötti kapcsolatokban = The role of personal meetings in business relationships  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Hetesi Erzsébet 
260 |c 2016 
300 |a 78-92 
490 0 |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat  |v 8 No. 1 
520 3 |a Does the spread of information technology terminate the importance of personal relationships, trust, fairness and the loyalty in inter-organizational relationships? In our study we present the results of two researches, which draw the attention to the fact that while information technology transforms the inter-organizational relationship techniques, the personal encounters maintain their significance. The results of our survey indicate that new IT solutions bring enormous changes in handling customer relationships. In the same time however the analysis of the interviews seems to indicate an opposite trend: the parties consider that the face to face interaction will be important in the future too. We believe that during interorganizational relationships both ways of interaction can be effective, and they jointly play important part in the parties' valuation of the relationship. 
695 |a Emberi kapcsolatok - kommunikáció, Marketing, Vezetés - vállalati 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/54942/1/taylor_2016_001_078-092.pdf  |z Dokumentum-elérés