A vállalkozások társadalmi felelősségvállalása és a BSC összefüggései = Relations of CSR and BSC

In the lifes of most of the businesses the shareholder interests are dominating. This is particularly true in the case of those SMEs, where as a result of the low profitability,the enterprises see the pledge of survival in realization of profit. Balanced Scorecard (BSC) is important model because it...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Marosi Ildikó
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat 8 No. 2
Kulcsszavak:Nagyvállalatok - jótékonyság, Tervezés - vállalati, Vállalat - nemzetközi, Szociális gondoskodás - vállalati, Felelősség - vállalati, Vezetés - vállalati, Stratégiai tervezés, Vállalatértékelés, Gazdasági hatékonyság - vállalati
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/54959
LEADER 02121nab a2200193 i 4500
001 acta54959
005 20210723092108.0
008 180622s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 2064-4361 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Marosi Ildikó 
245 1 2 |a A vállalkozások társadalmi felelősségvállalása és a BSC összefüggései = Relations of CSR and BSC  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Marosi Ildikó 
260 |c 2016 
300 |a 56-63 
490 0 |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat  |v 8 No. 2 
520 3 |a In the lifes of most of the businesses the shareholder interests are dominating. This is particularly true in the case of those SMEs, where as a result of the low profitability,the enterprises see the pledge of survival in realization of profit. Balanced Scorecard (BSC) is important model because it calles our attention that profit is needed but not by any means, and the profit itself is nothing. Costumer satisfaction is essential for revenues, employee satisfaction is a neccessity for holding a long term producion factor, and the constant learning is mandatory too since everyting is changing. Though the businesses, especially a significant amount of the smaller organizations are not even considering the basic dimensions of BSC important, in the XXI. century, apart from the market views, social requirements are also concieving as requirements to businesses. The question is: in addition to those mentioned above, how important is a new dimension to a business, namely social environment as a measurable and a to-be-measured indicator? In this work, I'm looking for the solution, how could we seize the nature of the social responsibility of enerprises. 
695 |a Nagyvállalatok - jótékonyság, Tervezés - vállalati, Vállalat - nemzetközi, Szociális gondoskodás - vállalati, Felelősség - vállalati, Vezetés - vállalati, Stratégiai tervezés, Vállalatértékelés, Gazdasági hatékonyság - vállalati 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/54959/1/taylor_2016_002_056-063.pdf  |z Dokumentum-elérés