Sétálhatósági tervezés a városfejlesztésben

Napjainkban a városi fejlődés együtt jár az urbanizációs hátrányok, zaj és légszennyezettség, túlzsúfoltság stb., mint negatív externáliák megjelenésével. Ez visszavezethető a nagyobb városokban az autós közlekedés drasztikus megnövekedésére, amely bizonyos előnyei mellett egyre inkább az ott lakók...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kézy Béla
Szűcs Petra
Lukovics Miklós
További közreműködők: Lengyel Imre
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2018
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Térségek növekedése és fejlődése : egészségipari és tudásalapú fejlesztési stratégiák
Kulcsszavak:Városfejlesztés - Magyarország, Településfejlesztés - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/55789
LEADER 03563naa a2200289 i 4500
001 acta55789
005 20220302135628.0
008 181108s2018 hu o 0|| hun d
020 |a 978-963-315-290-4 
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Kézy Béla 
245 1 0 |a Sétálhatósági tervezés a városfejlesztésben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kézy Béla 
260 |c 2018 
300 |a 261-275 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 
490 0 |a Térségek növekedése és fejlődése : egészségipari és tudásalapú fejlesztési stratégiák 
520 3 |a Napjainkban a városi fejlődés együtt jár az urbanizációs hátrányok, zaj és légszennyezettség, túlzsúfoltság stb., mint negatív externáliák megjelenésével. Ez visszavezethető a nagyobb városokban az autós közlekedés drasztikus megnövekedésére, amely bizonyos előnyei mellett egyre inkább az ott lakók életminőségének romlását is maga után vonja, aminek egyaránt vannak káros következményei a gazdaságra és a társadalomra. Erre a problémakörre megoldást jelenthet a fenntartható városi mobilitás, melynek a környezetbarát és vonzó közösségi közlekedésen kívül az aktív közlekedési módok is részét képezik. Annak, hogy a lakosság előnyben részesítse a gyaloglást, mint aktív közlekedési módot, szükséges, de nem elégséges feltétele, hogy a város sétálható legyen. A városok sétálhatósága pedig tudatos tervezéssel, stratégiai szemléletet alkalmazva sikeresen fejleszthető. Tanulmányunkban arra a kérdésre keressük a választ, hogy egy városban melyek a legfontosabb feltételei a sétálhatósági tervek elkészítésének, amelyek hozzájárulhatnak egy gyalogosbarát, fenntartható városi közlekedési rendszer kialakításához. Eredményeink segítséget nyújthatnak azon városoknak, melyek el kívánnak mozdulni a fenntartható városi mobilitás irányába. Urban development today entails the emergence of urbanisation disadvantages, noise and air pollution, overcrowding, etc. as negative externalities. In larger cities it can be traced back to the drastic increase in car transport, which, besides its certain advantages, also involves the deterioration in the residents’ quality of life, which has negative consequences on both the economy and the society. A solution for this issue may be the sustainable urban mobility, which covers environmentally friendly and attractive communal transport, in addition to active modes of transport. A necessary, but not sufficient condition for the inhabitants to favour walking as an active mode of transport is the city to be walkable. The walkability of cities can be successfully developed by conscious planning and applying a strategic approach. In our study we address the question what the most important conditions of drawing up walkability plans are in a city, which can contribute to developing a pedestrian-friendly, sustainable urban transport system. Our findings may provide help for the cities which aim to move towards sustainable urban mobility. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Társadalom- és gazdaságföldrajz 
695 |a Városfejlesztés - Magyarország, Településfejlesztés - Magyarország 
700 0 1 |a Lengyel Imre 
700 0 1 |a Szűcs Petra  |e aut 
700 0 1 |a Lukovics Miklós  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/55789/1/gtk_2018_261-275.pdf  |z Dokumentum-elérés