A szociálisérdek-érvényesítés többszempontú vizsgálata
Napjainkban a társas viselkedéssel foglalkozó nemzetközi pedagógiai és pszichológiai kutatások kitüntetett területe a viselkedést meghatározó pszichikus feltételrendszer, a szociális kompetencia különböző – szociális, emocionális és kognitív – összetevőinek egymásra gyakorolt hatása, valamint a szoc...
Elmentve itt :
Testületi szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | Pedagógiai Értékelési Konferencia
7 |
Kulcsszavak: | Szociális készségek - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat, Szociálisérdek-érvényesítés - előadáskivonat |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/60555 |
LEADER | 02469naa a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta60555 | ||
005 | 20221108115600.0 | ||
008 | 190822s2009 hu o 1|| zxx d | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
245 | 0 | 2 | |a A szociálisérdek-érvényesítés többszempontú vizsgálata |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2009 | ||
300 | |a 70-71 | ||
490 | 0 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia |v 7 | |
520 | 3 | |a Napjainkban a társas viselkedéssel foglalkozó nemzetközi pedagógiai és pszichológiai kutatások kitüntetett területe a viselkedést meghatározó pszichikus feltételrendszer, a szociális kompetencia különböző – szociális, emocionális és kognitív – összetevőinek egymásra gyakorolt hatása, valamint a szociális kompetencia és a makro-, illetve mikrokörnyezet mint külső feltételrendszer kapcsolata. E két kutatási területhez sorolhatók a szimpózium előadásaiban bemutatott – 4–17 évesekkel, szüleikkel és pedagógusaikkal végzett – vizsgálatok, amelyek középpontjában a szociálisérdek-érvényesítő (együttműködési, segítési, versengési és vezetési) képességek állnak. A szimpózium első előadása a képességek 4–17 éves kor közötti, önjellemzésen alapuló működési sajátosságainak, a szülők önjellemzésének és a pedagógusok gyermekekről alkotott véleményének összefüggéseit mutatja be. Az ezt követő előadás a négy képesség és egy – a kognitív összetevők körébe tartozó implicit tanulási képesség mérésére alkalmas – számítógépes neuropszichológiai teszt eredményeinek összefüggéseit mutatja be. A harmadik előadás a 4–17 évesek körében mért szociálisérdek-érvényesítő képességek és az érzelmi képességek (érzelemfelismerő, -megértő, -kifejező és -szabályozó) legfőbb kapcsolatait ismerteti. A szimpózium utolsó előadása a szülők anyagi, szellemi és kapcsolati erőforrásainak mértéke, gyakorisága és a szociálisérdek-érvényesítő képességek működése közötti kapcsolatokat feltáró vizsgálat eredményeit foglalja össze. | |
695 | |a Szociális készségek - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat, Szociálisérdek-érvényesítés - előadáskivonat | ||
710 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia (7.) (2009) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/60555/3/pek_2009_070-071.pdf |z Dokumentum-elérés |