A szociálisérdek-érvényesítés többszempontú vizsgálata

Napjainkban a társas viselkedéssel foglalkozó nemzetközi pedagógiai és pszichológiai kutatások kitüntetett területe a viselkedést meghatározó pszichikus feltételrendszer, a szociális kompetencia különböző – szociális, emocionális és kognitív – összetevőinek egymásra gyakorolt hatása, valamint a szoc...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (7.) (2009) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 7
Kulcsszavak:Szociális készségek - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat, Szociálisérdek-érvényesítés - előadáskivonat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/60555
LEADER 02469naa a2200181 i 4500
001 acta60555
005 20221108115600.0
008 190822s2009 hu o 1|| zxx d
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
245 0 2 |a A szociálisérdek-érvényesítés többszempontú vizsgálata  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2009 
300 |a 70-71 
490 0 |a Pedagógiai Értékelési Konferencia  |v 7 
520 3 |a Napjainkban a társas viselkedéssel foglalkozó nemzetközi pedagógiai és pszichológiai kutatások kitüntetett területe a viselkedést meghatározó pszichikus feltételrendszer, a szociális kompetencia különböző – szociális, emocionális és kognitív – összetevőinek egymásra gyakorolt hatása, valamint a szociális kompetencia és a makro-, illetve mikrokörnyezet mint külső feltételrendszer kapcsolata. E két kutatási területhez sorolhatók a szimpózium előadásaiban bemutatott – 4–17 évesekkel, szüleikkel és pedagógusaikkal végzett – vizsgálatok, amelyek középpontjában a szociálisérdek-érvényesítő (együttműködési, segítési, versengési és vezetési) képességek állnak. A szimpózium első előadása a képességek 4–17 éves kor közötti, önjellemzésen alapuló működési sajátosságainak, a szülők önjellemzésének és a pedagógusok gyermekekről alkotott véleményének összefüggéseit mutatja be. Az ezt követő előadás a négy képesség és egy – a kognitív összetevők körébe tartozó implicit tanulási képesség mérésére alkalmas – számítógépes neuropszichológiai teszt eredményeinek összefüggéseit mutatja be. A harmadik előadás a 4–17 évesek körében mért szociálisérdek-érvényesítő képességek és az érzelmi képességek (érzelemfelismerő, -megértő, -kifejező és -szabályozó) legfőbb kapcsolatait ismerteti. A szimpózium utolsó előadása a szülők anyagi, szellemi és kapcsolati erőforrásainak mértéke, gyakorisága és a szociálisérdek-érvényesítő képességek működése közötti kapcsolatokat feltáró vizsgálat eredményeit foglalja össze. 
695 |a Szociális készségek - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat, Szociálisérdek-érvényesítés - előadáskivonat 
710 |a Pedagógiai Értékelési Konferencia (7.) (2009) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/60555/3/pek_2009_070-071.pdf  |z Dokumentum-elérés