Emblems, stage, dramaturgy preliminary notes to and iconographic/iconological and "iconoclastic" approach to the Shakespearean Theatre /

Az irás négy ré szre oszlik, és rövid összegzéssel, va lamint a filológiai apparátus dokumentálásával zárul. Az első részben általános, bevezető problémákról esik szó. A szinháztörténetben és -elméletben is gyümölcsözőnek látszanak az emlitett módszerek; a korabeli dokumentáció /pl. Henslc»re Naplój...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szilassy Zoltán
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 1984
Sorozat:Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae : papers in english and american studies 3
Papers in English and American studies : Tomus III. - Shakespeare and the emblem : studies in Renaissance iconography and iconology 3
Kulcsszavak:Ikonográfia, Ikonológia, Angol irodalom története - 16-17. sz., Színházművészet - angol - 16-17. sz., Dramaturgia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/69611
LEADER 02847naa a2200265 i 4500
001 acta69611
005 20250124102116.0
008 250121s1984 hu o 000 eng d
022 |a 0230-2780 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a eng 
100 1 |a Szilassy Zoltán 
245 1 0 |a Emblems, stage, dramaturgy   |h [elektronikus dokumentum] :  |b preliminary notes to and iconographic/iconological and "iconoclastic" approach to the Shakespearean Theatre /  |c  Szilassy Zoltán 
260 |c 1984 
300 |a 337-351 
490 0 |a Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae : papers in english and american studies  |v 3 
490 0 |a Papers in English and American studies : Tomus III. - Shakespeare and the emblem : studies in Renaissance iconography and iconology  |v 3 
520 3 |a Az irás négy ré szre oszlik, és rövid összegzéssel, va lamint a filológiai apparátus dokumentálásával zárul. Az első részben általános, bevezető problémákról esik szó. A szinháztörténetben és -elméletben is gyümölcsözőnek látszanak az emlitett módszerek; a korabeli dokumentáció /pl. Henslc»re Naplója/ is az Erzsébet-kori szinház "emb lematikusságára" mutat. Recepcióesztétikai saenpontból kérdés, hogy nem volt-e . a szinpadon alkalmazott emblémáknak nivelláló szerepük is. A második részben módszertani problémák kerülnek elő. Hangsulyoztatik a másfajta. képelemzés létjoga és hosszu, XX. századi öröksége. Utalással a kötet vendégszerzőinek irásaira, az ikonográfia és az ikonológia következetes használatát javasoljuk, egyben alternativáknak vagy kiegészitőknek tekintjük őket: alá és felérendelés nélkül. A harmadik részben az emblémák és a szinpadi konvenciók viszonylatáról esik szó, ahol a képalkotás közös gyökerein és a szinjáték esz tétikai összetettségén van a hangsuly. A negyedik rész - dramaturgiai problémák kapcsán - néhány Shakespeare Quarterly cikket elemez, melyek a mondott módszerek előnyeit és hátrányait jól reprezentálják, de az előnyök inkább dominálnak. A zárószó gyakori eszmecserét javasol az európai és az amerikai irodalmárok között abban az élénken pezsgő eszmekörben, amelyet pl; a Research Opportunities in Renaissance Dramadokumentál. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Nyelvek és irodalom 
650 4 |a Általános irodalomtudományok 
650 4 |a Művészetek (művészetek, művészettörténet, előadóművészetek, zene) 
650 4 |a Előadóművészet (zene, színháztudomány, dramaturgia) 
695 |a Ikonográfia, Ikonológia, Angol irodalom története - 16-17. sz., Színházművészet - angol - 16-17. sz., Dramaturgia 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/69611/1/papers_003_337-351.pdf  |z Dokumentum-elérés