Emblems, stage, dramaturgy preliminary notes to and iconographic/iconological and "iconoclastic" approach to the Shakespearean Theatre /
Az irás négy ré szre oszlik, és rövid összegzéssel, va lamint a filológiai apparátus dokumentálásával zárul. Az első részben általános, bevezető problémákról esik szó. A szinháztörténetben és -elméletben is gyümölcsözőnek látszanak az emlitett módszerek; a korabeli dokumentáció /pl. Henslc»re Naplój...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
1984
|
Sorozat: | Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae : papers in english and american studies
3 Papers in English and American studies : Tomus III. - Shakespeare and the emblem : studies in Renaissance iconography and iconology 3 |
Kulcsszavak: | Ikonográfia, Ikonológia, Angol irodalom története - 16-17. sz., Színházművészet - angol - 16-17. sz., Dramaturgia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/69611 |
LEADER | 02847naa a2200265 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta69611 | ||
005 | 20250124102116.0 | ||
008 | 250121s1984 hu o 000 eng d | ||
022 | |a 0230-2780 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a eng | ||
100 | 1 | |a Szilassy Zoltán | |
245 | 1 | 0 | |a Emblems, stage, dramaturgy |h [elektronikus dokumentum] : |b preliminary notes to and iconographic/iconological and "iconoclastic" approach to the Shakespearean Theatre / |c Szilassy Zoltán |
260 | |c 1984 | ||
300 | |a 337-351 | ||
490 | 0 | |a Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae : papers in english and american studies |v 3 | |
490 | 0 | |a Papers in English and American studies : Tomus III. - Shakespeare and the emblem : studies in Renaissance iconography and iconology |v 3 | |
520 | 3 | |a Az irás négy ré szre oszlik, és rövid összegzéssel, va lamint a filológiai apparátus dokumentálásával zárul. Az első részben általános, bevezető problémákról esik szó. A szinháztörténetben és -elméletben is gyümölcsözőnek látszanak az emlitett módszerek; a korabeli dokumentáció /pl. Henslc»re Naplója/ is az Erzsébet-kori szinház "emb lematikusságára" mutat. Recepcióesztétikai saenpontból kérdés, hogy nem volt-e . a szinpadon alkalmazott emblémáknak nivelláló szerepük is. A második részben módszertani problémák kerülnek elő. Hangsulyoztatik a másfajta. képelemzés létjoga és hosszu, XX. századi öröksége. Utalással a kötet vendégszerzőinek irásaira, az ikonográfia és az ikonológia következetes használatát javasoljuk, egyben alternativáknak vagy kiegészitőknek tekintjük őket: alá és felérendelés nélkül. A harmadik részben az emblémák és a szinpadi konvenciók viszonylatáról esik szó, ahol a képalkotás közös gyökerein és a szinjáték esz tétikai összetettségén van a hangsuly. A negyedik rész - dramaturgiai problémák kapcsán - néhány Shakespeare Quarterly cikket elemez, melyek a mondott módszerek előnyeit és hátrányait jól reprezentálják, de az előnyök inkább dominálnak. A zárószó gyakori eszmecserét javasol az európai és az amerikai irodalmárok között abban az élénken pezsgő eszmekörben, amelyet pl; a Research Opportunities in Renaissance Dramadokumentál. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
650 | 4 | |a Nyelvek és irodalom | |
650 | 4 | |a Általános irodalomtudományok | |
650 | 4 | |a Művészetek (művészetek, művészettörténet, előadóművészetek, zene) | |
650 | 4 | |a Előadóművészet (zene, színháztudomány, dramaturgia) | |
695 | |a Ikonográfia, Ikonológia, Angol irodalom története - 16-17. sz., Színházművészet - angol - 16-17. sz., Dramaturgia | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/69611/1/papers_003_337-351.pdf |z Dokumentum-elérés |