A pedagógusok általános helyzete a kelet-közép-európai térség néhány országában

A tanárok, mint az oktatás központi szereplőinek helyzetén folyamatosan javítani szeretnének a kelet-közép-európai térség országaiban. A tanárok szakmai képzettségének fejlesztésére stratégiákat dolgoztak ki, amelyek lépései között szerepel a tanárképzés minőségének javítása, a teljesítményorientált...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dudok Fanni
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 3
Kulcsszavak:Oktatásügy - Kelet-Közép-Európa
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74838
LEADER 02232nab a2200217 i 4500
001 acta74838
005 20220331145921.0
008 220331s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Dudok Fanni 
245 1 2 |a A pedagógusok általános helyzete a kelet-közép-európai térség néhány országában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Dudok Fanni 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 5-25 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 61 No. 3 
520 3 |a A tanárok, mint az oktatás központi szereplőinek helyzetén folyamatosan javítani szeretnének a kelet-közép-európai térség országaiban. A tanárok szakmai képzettségének fejlesztésére stratégiákat dolgoztak ki, amelyek lépései között szerepel a tanárképzés minőségének javítása, a teljesítményorientált fizetés kínálása, valamint továbbképzési és fejlesztési projektek felajánlása (Fredriksson, 2004). A tanárok szakmai fejlődése a minőségi oktatás egyik alapvető pillére, ezért az oktatási hatóságoknak, a kormányoknak és a kormányközi szervezeteknek biztosítaniuk kell, hogy a pedagógusok jó alapképzésben részesüljenek egyetemi szinten, így megfelelően felkészüljenek a tanári pályára. A pedagógusoknak minden országban lehetőségük van a szakmai fejlődésre és előmenetelre, ezek biztosítják a folyamatos fejlődést és elősegítik a kiégés csökkenését az új módszerek és lehetőségek bemutatásával (OECD, 2016a, 2017, 2019). A továbbképzéseken való részvételt gyakran kapcsolják össze béremeléssel, amely bérek eltérőek a vizsgált országokban az azonos iskolafokokon. Az oktatás hatékonyságát befolyásolhatja a pedagógusok motiváltsága, így a pedagógusok bére, ezért is fontos megvizsgálni a különbségeket a vizsgált térségben (Fredriksson, 2004; Schleicher, 2019). 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Oktatásügy - Kelet-Közép-Európa 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74838/1/modszertani_061_003_005-025.pdf  |z Dokumentum-elérés