Mesterséges intelligencia alkalmazása a kínai vendéglátásban egy feltáró kutatás tanulságai = AI adoption in the Chinese catering industry: an exploratory study /

Ez a tanulmány azt a jelenséget kívánja megvizsgálni, hogy a mesterséges intelligencia (MI), mint az egyik legkorszerűbb technológia milyen előnyökkel jár az éttermi szolgáltatásokban, és mik voltak az észlelt akadályok a mesterséges intelligencia étteremben történő bevezetése előtt. A gyors életvit...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Yuling Wei
Simay Attila Endre
Testületi szerző: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Szeged 2023
Sorozat:Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Kulcsszavak:Mesterséges intelligencia, Vendéglátás - kínai
Tárgyszavak:
doi:10.62561/EMOK-2023-31

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/84798
LEADER 03837naa a2200265 i 4500
001 acta84798
005 20240513085929.0
008 240503s2023 hu o 100 hun d
020 |a 978-963-306-960-8 
024 7 |a 10.62561/EMOK-2023-31  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Yuling Wei 
245 1 0 |a Mesterséges intelligencia alkalmazása a kínai vendéglátásban  |h [elektronikus dokumentum] :  |b egy feltáró kutatás tanulságai = AI adoption in the Chinese catering industry: an exploratory study /  |c  Yuling Wei 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 387-398 
490 0 |a Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra 
520 3 |a Ez a tanulmány azt a jelenséget kívánja megvizsgálni, hogy a mesterséges intelligencia (MI), mint az egyik legkorszerűbb technológia milyen előnyökkel jár az éttermi szolgáltatásokban, és mik voltak az észlelt akadályok a mesterséges intelligencia étteremben történő bevezetése előtt. A gyors életvitel miatt az embereknek egyre kevesebb idejük van étkezésekre, különösen a szellemi dolgozóknak. Egyre több étterem alkalmaz mesterséges intelligencia technológiát főzési hatékonyságának javítása és a kiszolgálási idő csökkentése érdekében, ilyen például a gyors fizetési rendszerek (QR és arcfelismerő fizetés), a mesterséges intelligencia-kompatibilis robotok, a mesterséges intelligencia által működtetett önrendelő kioszkok és a robotszakácsok. Mivel a COVID-19 világjárvány 2020 elején kezdődött, az élelmiszerbiztonság és a higiénia egyre fontosabbá válik, amikor az emberek a házon kívül étkeznek. A séf- és pincérrobotok jó lehetőséget jelentenek az emberi kontaktusok elkerülésére is. Ez a tanulmány kvalitatív kutatást alkalmazott mélyinterjúkkal, épp a világjárvány kitörése előtt. Három kínai étteremvezetővel készítettünk interjút. Az eredmények azt sugallják, hogy a mesterséges intelligencia technológia alkalmazása az éttermi szolgáltatások esetében minimalizálhatja a költségeket, javíthatja az ügyfélkapcsolatokat, és kényelmesebb szolgáltatás igénybevételt biztosíthat. This study aims to investigate the phenomena of how artificial intelligence (AI) as one of the cutting-edge technologies benefits restaurant services and what the obstacles to implementing AI in a restaurant are. Due to the rapid pace of life, people tend to have less and less eating time, especially white-collar workers. More and more restaurants implement AI technology to improve their cooking efficiency and reduce service time, such as fast payment systems (QR and facial recognition payment), AI-enabled bots, AI-powered self-ordering kiosks, and robot chefs. Since the COVID-19 pandemic begins in early 2020, food safety and sanitation become increasingly important when people eat outside. Chef and waiter robots are good options for avoiding intimate contact. This study employed qualitative research with in-depth interviews just before the global pandemic started. We interviewed three restaurant managers in China. The findings suggest that adopting AI technology in restaurant services can minimize costs, better manage customer relationships, and provide more convenient in-store services. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Mesterséges intelligencia, Vendéglátás - kínai 
700 0 1 |a Simay Attila Endre  |e aut 
711 |a Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia  |c Szeged  |d 2023. augusztus 23-25. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/84798/1/reziliens_marketing_2023_387-398.pdf  |z Dokumentum-elérés