Analyzing the models of consumer acceptance of technology from the perspective of preparedness for autonomous vehicles
In our study, we review the framework of questionnaire research methods suitable for analyzing the consumer acceptance of vehicle industry innovations, more specifically, of autonomous vehicles. Our aim is to identify the most widely used research models and examine which variables affect consumer a...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Ujházi Tamás Prónay Szabolcs Majó-Petri Zoltán Lukovics Miklós |
---|---|
Testületi szerző: | Decades of crises: from competitiveness to resilience via the bumpy road of sustainability |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
Szeged
2024
|
Sorozat: | Green and Digital Transitions: Global Insights into Sustainable Solutions
|
Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás - önvezető jármű - kutatás, Közvéleménykutatás - kérdőíves módszer |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/gtk.gdtgiss.2024.1 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/84843 |
Hasonló tételek
-
Statistical analysis of Hungarian cities’ autonomous vehicle preparedness correlations, ranking and neural network /
Szerző: Kovács Péter, et al.
Megjelent: (2024) -
Investigating the Public Acceptance of Autonomous Delivery Vehicles in Hungary
Szerző: Somos Péter, et al.
Megjelent: (2023) -
Capturing autonomous technology acceptance with structured text and content analysis of social media comments
Szerző: Lukovics Miklós
Megjelent: (2025) -
Segmented trust assessment in autonomous vehicles via eye-tracking
Szerző: Lukovics Miklós, et al.
Megjelent: (2024) -
Consumer acceptance of food nanotechnology
Szerző: Farkas Noémi Dóra, et al.
Megjelent: (2021)