Tizedik osztályos tanulók teljesítményének területi különbségei

A kutatás célja, hogy feltárja az Országos kompetenciamérésben (OKM) tapasztalható területi különbségeket, így beazonosíthatóvá válnak azok a területegységek, ahol magasabb a tanulói teljesítmény, és ahol lényegesen alacsonyabb. Mindemellett kíváncsiak voltunk arra is, hogy a tanulók a családi hátté...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hegedűs Roland
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 12
mtmt:http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.12.16
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41507
LEADER 01659nab a2200193 i 4500
001 misc41507
005 20191106140411.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.12.16  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Hegedűs Roland 
245 1 0 |a Tizedik osztályos tanulók teljesítményének területi különbségei  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Hegedűs Roland 
260 |c 2016 
300 |a 16-30 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 12 
520 3 |a A kutatás célja, hogy feltárja az Országos kompetenciamérésben (OKM) tapasztalható területi különbségeket, így beazonosíthatóvá válnak azok a területegységek, ahol magasabb a tanulói teljesítmény, és ahol lényegesen alacsonyabb. Mindemellett kíváncsiak voltunk arra is, hogy a tanulók a családi háttérnek megfelelően teljesítenek-e, vagy attól nagymértékben eltérnek. Ennek vizsgálatára lineáris regressziót használtunk. Eredményeink azt mutatják, hogy az országon belüli társadalmi-gazdasági megosztottságot a tanulói teljesítmény is követi: míg a magas teljesítmény jellemzően az ország északnyugati területein és a főváros környékén jelenik meg, addig az alacsony teljesítmény az ország északkeleti területén és a Dráva mentén látható. A Bács-Kiskun és Csongrád megyében élő diákok ugyanakkor az elvártnál jobban teljesítenek, aminek köszönhetően az ország egyik legjobban teljesítő térségévé válik ez a terület. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41507/1/02.pdf  |z Dokumentum-elérés