Ki szeret iskolába járni? az iskolai kötődés, a motiváció, az énhatékonyság és a tanulmányifelelősség-vállalás vizsgálata /
Az iskolai eredményesség és a diákok mentálhigiénés állapota szempontjából is lényeges, hogy a diákok az iskolában jól érezzék magukat, pozitív érzelmekkel kapcsolódjanak az intézményhez és annak egyes elemeihez. Ezt a viszonyulást fejezi ki az iskolai kötődés fogalma (Hirschi, 1969; Szabó és Virány...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 10 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.5 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41698 |
LEADER | 01911nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41698 | ||
005 | 20191106140443.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.5 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Szabó Éva | |
245 | 1 | 0 | |a Ki szeret iskolába járni? |h [elektronikus dokumentum] : |b az iskolai kötődés, a motiváció, az énhatékonyság és a tanulmányifelelősség-vállalás vizsgálata / |c Szabó Éva |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 5-20 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 10 | |
520 | 3 | |a Az iskolai eredményesség és a diákok mentálhigiénés állapota szempontjából is lényeges, hogy a diákok az iskolában jól érezzék magukat, pozitív érzelmekkel kapcsolódjanak az intézményhez és annak egyes elemeihez. Ezt a viszonyulást fejezi ki az iskolai kötődés fogalma (Hirschi, 1969; Szabó és Virányi, 2011). Kérdőíves módszerre épülő vizsgálatunkban 10. és 11. osztályos (N=157) diákok körében kerestünk választ arra, hogy a tanulmányi eredményesség, a motivációs jellemzők, az énhatékonyság és az észlelt tanulmányi felelősség érzése milyen kapcsolatban áll az iskolához való viszonnyal. A 2x2-es célorientációs elmélet (Elliot és Church, 1997; Pajor, 2013) alapján megvizsgáltuk, melyik motivációs stratégia segíti elő leginkább az iskolai kötődést. Eredményeink szerint a közelítő elsajátítási motiváció, a tanulmányi eredményesség és az énhatékonyság érzése jósolja be leginkább az iskolához való kötődés mértékét. Az észlelt tanulmányi felelősség hatását ebben a vizsgálatban nem sikerült bizonyítani. | |
700 | 0 | 1 | |a Zsadányi Zsuzsa |e aut |
700 | 0 | 2 | |a Szabó Hangya Lilla |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41698/1/02.pdf |z Dokumentum-elérés |