Ki szeret iskolába járni? az iskolai kötődés, a motiváció, az énhatékonyság és a tanulmányifelelősség-vállalás vizsgálata /

Az iskolai eredményesség és a diákok mentálhigiénés állapota szempontjából is lényeges, hogy a diákok az iskolában jól érezzék magukat, pozitív érzelmekkel kapcsolódjanak az intézményhez és annak egyes elemeihez. Ezt a viszonyulást fejezi ki az iskolai kötődés fogalma (Hirschi, 1969; Szabó és Virány...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szabó Éva
Zsadányi Zsuzsa
Szabó Hangya Lilla
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 10
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.5
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41698
LEADER 01911nab a2200217 i 4500
001 misc41698
005 20191106140443.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.5  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szabó Éva 
245 1 0 |a Ki szeret iskolába járni?   |h [elektronikus dokumentum] :  |b az iskolai kötődés, a motiváció, az énhatékonyság és a tanulmányifelelősség-vállalás vizsgálata /  |c  Szabó Éva 
260 |c 2015 
300 |a 5-20 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 10 
520 3 |a Az iskolai eredményesség és a diákok mentálhigiénés állapota szempontjából is lényeges, hogy a diákok az iskolában jól érezzék magukat, pozitív érzelmekkel kapcsolódjanak az intézményhez és annak egyes elemeihez. Ezt a viszonyulást fejezi ki az iskolai kötődés fogalma (Hirschi, 1969; Szabó és Virányi, 2011). Kérdőíves módszerre épülő vizsgálatunkban 10. és 11. osztályos (N=157) diákok körében kerestünk választ arra, hogy a tanulmányi eredményesség, a motivációs jellemzők, az énhatékonyság és az észlelt tanulmányi felelősség érzése milyen kapcsolatban áll az iskolához való viszonnyal. A 2x2-es célorientációs elmélet (Elliot és Church, 1997; Pajor, 2013) alapján megvizsgáltuk, melyik motivációs stratégia segíti elő leginkább az iskolai kötődést. Eredményeink szerint a közelítő elsajátítási motiváció, a tanulmányi eredményesség és az énhatékonyság érzése jósolja be leginkább az iskolához való kötődés mértékét. Az észlelt tanulmányi felelősség hatását ebben a vizsgálatban nem sikerült bizonyítani. 
700 0 1 |a Zsadányi Zsuzsa  |e aut 
700 0 2 |a Szabó Hangya Lilla  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41698/1/02.pdf  |z Dokumentum-elérés