Az állampolgári aktivitást befolyásoló kulturális tőke személyes dimenziójának indikátorai az intézmények iránti bizalom és a bevándorlók iránti attitűdök /

Az Iskolakultúra folyóirat hasábjain már közzétettünk olyan kutatási eredményeket a közelmúltban, amelyek szegedi serdülők közéleti intézményekhez és közszereplőkhöz való viszonyulásáról, valamint a bevándorlókkal kapcsolatos attitűdjeiről számoltak be (lásd: Dancs és Kinyó, 2012a, 2012b). Jelen tan...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Dancs Katinka
Kinyó László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2013
Sorozat:Iskolakultúra 23 No. 7-8
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41921
LEADER 01653nab a2200193 i 4500
001 misc41921
005 20191106140512.0
008 180706s2013 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Dancs Katinka 
245 1 3 |a Az állampolgári aktivitást befolyásoló kulturális tőke személyes dimenziójának indikátorai  |h [elektronikus dokumentum] :  |b az intézmények iránti bizalom és a bevándorlók iránti attitűdök /  |c  Dancs Katinka 
260 |c 2013 
300 |a 17-30 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 23 No. 7-8 
520 3 |a Az Iskolakultúra folyóirat hasábjain már közzétettünk olyan kutatási eredményeket a közelmúltban, amelyek szegedi serdülők közéleti intézményekhez és közszereplőkhöz való viszonyulásáról, valamint a bevándorlókkal kapcsolatos attitűdjeiről számoltak be (lásd: Dancs és Kinyó, 2012a, 2012b). Jelen tanulmányunkban a Putnam-féle kulturális tőke elméleti keretei között, a Rasch-modellhez kidolgozott parciális kredit modell és a faktoranalízis által kínált elemzési lehetőségek felhasználásával vizsgáljuk a tanulók intézmények és közéleti szereplők iránti bizalmát, valamint a bevándorlókkal kapcsolatos attitűdöket. Az alkalmazott kérdőív alskáláinak egydimenziós és kétdimenziós elemzései rámutatnak a kutatásban alkalmazott mérőeszköz működésére, illetve optimalizálhatóságának további lehetőségeire is. 
700 0 1 |a Kinyó László  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41921/1/EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_017-030.pdf  |z Dokumentum-elérés