Az állampolgári aktivitást befolyásoló kulturális tőke személyes dimenziójának indikátorai az intézmények iránti bizalom és a bevándorlók iránti attitűdök /
Az Iskolakultúra folyóirat hasábjain már közzétettünk olyan kutatási eredményeket a közelmúltban, amelyek szegedi serdülők közéleti intézményekhez és közszereplőkhöz való viszonyulásáról, valamint a bevándorlókkal kapcsolatos attitűdjeiről számoltak be (lásd: Dancs és Kinyó, 2012a, 2012b). Jelen tan...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2013
|
Sorozat: | Iskolakultúra
23 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41921 |
LEADER | 01653nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41921 | ||
005 | 20191106140512.0 | ||
008 | 180706s2013 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Dancs Katinka | |
245 | 1 | 3 | |a Az állampolgári aktivitást befolyásoló kulturális tőke személyes dimenziójának indikátorai |h [elektronikus dokumentum] : |b az intézmények iránti bizalom és a bevándorlók iránti attitűdök / |c Dancs Katinka |
260 | |c 2013 | ||
300 | |a 17-30 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 23 No. 7-8 | |
520 | 3 | |a Az Iskolakultúra folyóirat hasábjain már közzétettünk olyan kutatási eredményeket a közelmúltban, amelyek szegedi serdülők közéleti intézményekhez és közszereplőkhöz való viszonyulásáról, valamint a bevándorlókkal kapcsolatos attitűdjeiről számoltak be (lásd: Dancs és Kinyó, 2012a, 2012b). Jelen tanulmányunkban a Putnam-féle kulturális tőke elméleti keretei között, a Rasch-modellhez kidolgozott parciális kredit modell és a faktoranalízis által kínált elemzési lehetőségek felhasználásával vizsgáljuk a tanulók intézmények és közéleti szereplők iránti bizalmát, valamint a bevándorlókkal kapcsolatos attitűdöket. Az alkalmazott kérdőív alskáláinak egydimenziós és kétdimenziós elemzései rámutatnak a kutatásban alkalmazott mérőeszköz működésére, illetve optimalizálhatóságának további lehetőségeire is. | |
700 | 0 | 1 | |a Kinyó László |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41921/1/EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_017-030.pdf |z Dokumentum-elérés |