Stressz, coping és reziliencia korai serdülőkorban

Tanulmányunkban a korai serdülők észlelt stresszterheltsége, az általuk alkalmazott coping stratégiák és a rájuk jellemző reziliencia-mutatók összefüggéseit elemezve azonosítottuk a mintában szereplő tanulók klasztereit. Három klasztert sikerült elkülöníteni a stressz-szinttől függően: a magas stres...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Pikó Bettina
Hamvai Csaba
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 9
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42099
LEADER 01594nab a2200193 i 4500
001 misc42099
005 20191106140532.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Pikó Bettina 
245 1 0 |a Stressz, coping és reziliencia korai serdülőkorban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Pikó Bettina 
260 |c 2012 
300 |a 24-33 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 9 
520 3 |a Tanulmányunkban a korai serdülők észlelt stresszterheltsége, az általuk alkalmazott coping stratégiák és a rájuk jellemző reziliencia-mutatók összefüggéseit elemezve azonosítottuk a mintában szereplő tanulók klasztereit. Három klasztert sikerült elkülöníteni a stressz-szinttől függően: a magas stressz-szint egyértelműen összefügg a reziliencia hiányával és a maladaptív coping módszerek alkalmazásával, az alacsony stressz-szint viszont érdekes módon nem az aktív problémafókuszú módszerekkel hozható összefüggésbe, hanem a maladaptív coping hiányával. Végül a közepes stressz-szint a problémamegoldó módszerek alkalmazásával tűnt ki, valamint a barátkozással, társas támogatás igénybevételével. Úgy tűnik, hogy önmagában az olyan coping technikáktól való tartózkodás, mint például az önvád, az elfojtás vagy az aggódás, erősítheti a rezilienciát és a pszichológiai jóllétet. 
700 0 1 |a Hamvai Csaba  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42099/1/EPA00011_Iskolakultura_2012-9_024-033.pdf  |z Dokumentum-elérés