A kiszámított holló – avagy a műalkotás filozófiája
Minden műalkotás létrehozását követően felmerülhet a kérdés, mennyire tudatos tervezés eredménye, illetve az alkotás során mekkora szerepe volt az intuíciónak. Voltaképpen ugyanez a kérdés úgy is föltehető, hogy megtanítható-e az alkotás folyamata, átadhatók-e a legfontosabb tudnivalók, egyáltalán l...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra
20 No. 2 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42357 |
LEADER | 01301nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42357 | ||
005 | 20191106140605.0 | ||
008 | 180706s2010 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Orosz István | |
245 | 1 | 2 | |a A kiszámított holló – avagy a műalkotás filozófiája |h [elektronikus dokumentum] / |c Orosz István |
260 | |c 2010 | ||
300 | |a 82-85 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 20 No. 2 | |
520 | 3 | |a Minden műalkotás létrehozását követően felmerülhet a kérdés, mennyire tudatos tervezés eredménye, illetve az alkotás során mekkora szerepe volt az intuíciónak. Voltaképpen ugyanez a kérdés úgy is föltehető, hogy megtanítható-e az alkotás folyamata, átadhatók-e a legfontosabb tudnivalók, egyáltalán léteznek-e mindig érvényes szabályok. Olyan irodalmi mű illusztrálására teszek javaslatot, amelynek alkotója maga is föltette a fenti kérdéseket, és a válasza meglepő, sőt provokatív módon az volt, hogy kizárólag tudatos tervezés eredményeként, szinte matematikai kiszámítottsággal is létrehozható a mű. Ihlet, elrévülés, lila köd szükségtelen. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42357/1/5_EPA00011_iskolakultura_2010-02.pdf |z Dokumentum-elérés |