A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül
A mai, adattal, információval teli világban a pedagógiai munka tervezésében is egyre hangsúlyosabb az adatokra épülő döntéshozatal. Oktatási adatnak tekinthetjük többek között a pedagógiai mérések során keletkező adatokat (pl. tantárgyi dolgozatok vagy standardizált tesztek eredményeit), de ide tart...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2020
|
Sorozat: | Iskolakultúra
30 No. 8 |
Kulcsszavak: | Döntéshozatal - könyvismertetés, Adatfeldolgozás - oktatás - tanulmányok - könyvismertetés, Pedagógia - könyvismertetés, Tanulás - könyvismertetés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57302 |
LEADER | 01982nab a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc57302 | ||
005 | 20201216100430.0 | ||
008 | 201216s2020 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Sebestyén Edmond | |
245 | 1 | 2 | |a A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül |h [elektronikus dokumentum] / |c Sebestyén Edmond |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2020 | ||
300 | |a 125-127 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 30 No. 8 | |
520 | 3 | |a A mai, adattal, információval teli világban a pedagógiai munka tervezésében is egyre hangsúlyosabb az adatokra épülő döntéshozatal. Oktatási adatnak tekinthetjük többek között a pedagógiai mérések során keletkező adatokat (pl. tantárgyi dolgozatok vagy standardizált tesztek eredményeit), de ide tartozhatnak például a tanulók tantárgyi attitűdjének vizsgálatából nyert adatok és a hiányzások száma is. Mivel az adatok megfelelő felhasználásával növelhető a tanulók eredményessége és fejleszthető a pedagógiai munka, egyre több szakirodalom foglalkozik e problémakörrel. A témában megjelent könyvek között vannak elméleti és gyakorlati fókuszú, valamint a pedagógiai értékeléshez kötődő munkák is. Mandinach és Jackon Transforming Teaching and Learning Through Data-Driven Decision Making című könyve azért hiánypótló, mert egyesíti az elméletet gyakorlati alkalmazással. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Döntéshozatal - könyvismertetés, Adatfeldolgozás - oktatás - tanulmányok - könyvismertetés, Pedagógia - könyvismertetés, Tanulás - könyvismertetés | ||
700 | 0 | 1 | |a Mandinach Ellen B. |
700 | 0 | 1 | |a Jackson Sharnell S. |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57302/1/iskolakultura_2020_008_125-127.pdf |z Dokumentum-elérés |