A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül

A mai, adattal, információval teli világban a pedagógiai munka tervezésében is egyre hangsúlyosabb az adatokra épülő döntéshozatal. Oktatási adatnak tekinthetjük többek között a pedagógiai mérések során keletkező adatokat (pl. tantárgyi dolgozatok vagy standardizált tesztek eredményeit), de ide tart...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sebestyén Edmond
További közreműködők: Mandinach Ellen B.
Jackson Sharnell S.
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 8
Kulcsszavak:Döntéshozatal - könyvismertetés, Adatfeldolgozás - oktatás - tanulmányok - könyvismertetés, Pedagógia - könyvismertetés, Tanulás - könyvismertetés
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57302
LEADER 01982nab a2200241 i 4500
001 misc57302
005 20201216100430.0
008 201216s2020 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Sebestyén Edmond 
245 1 2 |a A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Sebestyén Edmond 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 125-127 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 8 
520 3 |a A mai, adattal, információval teli világban a pedagógiai munka tervezésében is egyre hangsúlyosabb az adatokra épülő döntéshozatal. Oktatási adatnak tekinthetjük többek között a pedagógiai mérések során keletkező adatokat (pl. tantárgyi dolgozatok vagy standardizált tesztek eredményeit), de ide tartozhatnak például a tanulók tantárgyi attitűdjének vizsgálatából nyert adatok és a hiányzások száma is. Mivel az adatok megfelelő felhasználásával növelhető a tanulók eredményessége és fejleszthető a pedagógiai munka, egyre több szakirodalom foglalkozik e problémakörrel. A témában megjelent könyvek között vannak elméleti és gyakorlati fókuszú, valamint a pedagógiai értékeléshez kötődő munkák is. Mandinach és Jackon Transforming Teaching and Learning Through Data-Driven Decision Making című könyve azért hiánypótló, mert egyesíti az elméletet gyakorlati alkalmazással. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Döntéshozatal - könyvismertetés, Adatfeldolgozás - oktatás - tanulmányok - könyvismertetés, Pedagógia - könyvismertetés, Tanulás - könyvismertetés 
700 0 1 |a Mandinach Ellen B. 
700 0 1 |a Jackson Sharnell S. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57302/1/iskolakultura_2020_008_125-127.pdf  |z Dokumentum-elérés