A digitális pedagógia tartalmi és módszertani megjelenése a pedagógus-továbbképzésben egy széleskörű igényfelmérés eredményei /

A digitális transzformáció új kihívásokat állít a pedagógus-továbbképzések elé, a megváltozott igényekre való reagálás a képzés jövője szempontjából elengedhetetlenül fontos. Korábbi felmérések alapján a pedagógusok leginkább a szakmódszertani és pedagógiai kompetenciák fejlesztését igénylik (Nikits...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Dringó-Horváth Ida
Dombi Judit
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 12
Kulcsszavak:Pedagógusképzés, Pedagógustovábbképzés, Oktatásinformatika, Pedagógia - digitális
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57535
LEADER 03030nab a2200253 i 4500
001 misc57535
005 20210215094122.0
008 210215s2020 hu o 0|| hun d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 2 |a Dringó-Horváth Ida 
245 1 2 |a A digitális pedagógia tartalmi és módszertani megjelenése a pedagógus-továbbképzésben   |h [elektronikus dokumentum] :  |b egy széleskörű igényfelmérés eredményei /  |c  Dringó-Horváth Ida 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 39-58 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 12 
520 3 |a A digitális transzformáció új kihívásokat állít a pedagógus-továbbképzések elé, a megváltozott igényekre való reagálás a képzés jövője szempontjából elengedhetetlenül fontos. Korábbi felmérések alapján a pedagógusok leginkább a szakmódszertani és pedagógiai kompetenciák fejlesztését igénylik (Nikitscher, 2016), melyek jelentős hányada a digitális kompetenciák fejlesztéséhez kapcsolódik (Sági és Varga, 2010; Czékmán és Fehér, 2017). Kutatásunk ez utóbbi területre koncentrál: a továbbképzések pedagógusok által fontosnak tartott témáját, preferált időpontját, és a képzés során megjelenő online elemek iránti attitűdjeit vizsgálja – különös tekintettel a digitális kompetenciákhoz kapcsolódó képzésekre. A felmérést 2020 elején, saját fejlesztésű, online kérdőíves adatgyűjtéssel végeztük a KRE-vel kapcsolatban álló pedagógusok körében (N = 334). Az eredmények alapján megállapítható, hogy a pedagógusok nyitottak a digitális technológiákhoz köthető képzésekre, mind a képzések tartalmát, de különösképpen módszertanát tekintve (blended-learning): a képzés hosszával párhuzamosan csökken a személyes jelenlétű képzést preferálók száma. A nyitottságot a nem és a kor nem befolyásolják, meghatározó tényező azonban a válaszadók oktatott tantárgya, és lakóhelyük Budapesttől (a képzések vélelmezett helyszínétől) mért távolsága. A blended típusú képzések esetében kinyílt a képzési időszak: a tanév kezdő, és záró hónapjai, valamint a nyári hónapok is bekerültek a preferált időszakba. Az online elemek megjelenésétől azonban a képzési díj csökkenését várják a válaszadók. A pedagógusok által észlelt intézményi támogatottság vidéken magasabb, mint a nagyvárosokban vagy a fővárosban. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
650 4 |a Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás 
695 |a Pedagógusképzés, Pedagógustovábbképzés, Oktatásinformatika, Pedagógia - digitális 
700 0 1 |a Dombi Judit  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57535/1/iskolakultura_2020_012_039-058.pdf  |z Dokumentum-elérés