Menedzsment orientációk hatása a vállalkozások növekedésére osztrák és magyar KKV-k esetén

Tanulmányunkban a vállalati erőforrások elérhetősége és a növekedés kapcsolatát vizsgáltuk a vállalkozói, valamint a vevői menedzsment orientációk moderáló hatásán keresztül. A mintavétel magyar és osztrák KKV-k köréből történt, ami lehetőséget adott a két ország összehasonlítására. Egy Eggers és tá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Farkas Gergely
Málovics Éva
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2013
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Innováció : a vállalati stratégiától a társadalmi stratégiáig
Kulcsszavak:Kis- és középvállalkozások, Vállalkozás - vezetés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/34441
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányunkban a vállalati erőforrások elérhetősége és a növekedés kapcsolatát vizsgáltuk a vállalkozói, valamint a vevői menedzsment orientációk moderáló hatásán keresztül. A mintavétel magyar és osztrák KKV-k köréből történt, ami lehetőséget adott a két ország összehasonlítására. Egy Eggers és társai által kifejlesztett modell alapján végeztük vizsgálatunkat kérdőíves módszerrel. A két vizsgált ország esetében a legszembetűnőbb különbséget a felhasználható erőforrások és a vevő orientáltság kapcsolatában találtuk. A magyar minta esetében az erőforrások megléte a vevő orientáltság, azaz a rövid távú növekedési célok megjelenésével is együtt járhat. Ezzel szemben az osztrák minta esetében az erőforrások elérhetősége kizárólag a vállalkozói orientáció növekedésével jár együtt. A két orientációs stratégia közül csak a vállalkozói orientáció van pozitív összefüggésben a növekedéssel. Vizsgálatunk eredményeit a két ország közötti különbségek tekintetében a GLOBE-kutatás kulturális dimenziói alapján is értelmeztük. In our study we examined the relationship between corporate resource availability and growth moderated by the effects of entrepreneurial orientation and customer orientation. Our two sample consisted of Austrian and Hungarian SMEs which made an opportunity to compare the two countries. We used a questionnaire based on the model of Eggers et al. In case of the two countries the relationship between the resources and the customer orientation was the most obvious difference. In the Hungarian sample the availability of resources also related to higher customer orientation which is connected with short-term growth goals. In Austria the availability of resources has a relationship only with entrepreneur orientation. Only the entrepreneurial orientation is positively correlated with growth. Considering the valuation of cultural dimensions in the GLOBE-study our findings were interpreted also in terms of cultural differences.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:206-217
ISSN:1588-8533