Anglisztika szakos hallgatók motivációja a Nyíregyházi Főiskolán - egy kérdőív tanulságai
A Nyíregyházi Főiskola anglisztika alapszakos, illetve minor szakos hallgatói körében végzett felmérés arra kíván választ adni, hogy miért változott meg a nyelvszakos hallgatók motivációja (vagy, hogy egyáltalán megváltozott-e) az elmúlt évek felsőoktatásban tapasztalt átalakulásai folytán, vagy csu...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Szeged
2015
|
Sorozat: | EduLingua
1 No. 1 |
Kulcsszavak: | Anglisztika - tanulmányok, Motiváció |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/edulingua.2015.1.4 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/46426 |
Tartalmi kivonat: | A Nyíregyházi Főiskola anglisztika alapszakos, illetve minor szakos hallgatói körében végzett felmérés arra kíván választ adni, hogy miért változott meg a nyelvszakos hallgatók motivációja (vagy, hogy egyáltalán megváltozott-e) az elmúlt évek felsőoktatásban tapasztalt átalakulásai folytán, vagy csupán azzal állunk-e szemben, hogy felnőtt egy olyan generáció, amely alapvetően más tanulási stratégiákat követ, ami a motiváció hiányaként jelenik meg az oktatók szemszögéből. A 38 hallgató kérdőíves kikérdezésén alapuló vizsgálódások hét nagyobb témakört járnak körbe: (1) családi, társadalmi háttér; (2) pályaválasztás, intézményválasztás; (3) a (nyelv)tanulás tapasztalatai; (4) a nyelvtanulás egyéni módszerei, stratégiái; (5) a szakhoz való hozzáállás; (6) tapasztalatok az órákon; (7) tervek, kilátások. A felmérés végkövetkeztetése, hogy a motivációval kapcsolatos új jelenségek nem kizárólag a nyelvszakos képzés szerkezeti átalakulásában, hanem többek között a korábbi tanulási tapasztalatokban vagy a digitális ismeretszerzési formák térhódításában keresendők. A tanulmány felhívja a figyelmet a nyelvtanárképzés irodalmicivilizációs komponenseinek esetleges újragondolására is. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 35-59 |
ISSN: | 2415-945X |