Nem fiatalnak való vidék? a Csongrád megyei szervezetek munkáltatói márkájának vizsgálata /

A munkáltatói márka (employer brand) viszonylag új keletű kifejezés Magyarországon, célja elsősorban az új munkaerő megszerzése és a jelenlegi munkatársak megtartása. Szinte közhelyes megállapításnak tűnik már, hogy az utóbbi években Magyarországon a legtöbb szervezet munkaerőhiánnyal küzd, ezért új...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Farkas Tamás
Honti Tamás
Testületi szerző: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2020
Sorozat:Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Kulcsszavak:Kérdőíves felmérés, Munkavállalás - érvényesülés - Magyarország - regionális, Csongrád-megye, Munkaerő-gazdálkodás, Márkanév
Tárgyszavak:
doi:10.14232/tgfek21sz.16

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72015
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A munkáltatói márka (employer brand) viszonylag új keletű kifejezés Magyarországon, célja elsősorban az új munkaerő megszerzése és a jelenlegi munkatársak megtartása. Szinte közhelyes megállapításnak tűnik már, hogy az utóbbi években Magyarországon a legtöbb szervezet munkaerőhiánnyal küzd, ezért újabb és átgondoltabb akciókra van szükség a tehetségek megtartásához. Kérdőíves kutatásunk során megvizsgáltuk, hogy a Csongrád megyei fiatalok hogyan vélekednek a megyében található foglalkoztatókról. Mitől vonzó egy munkáltató? Milyen tényezők játszanak szerepet az elhelyezkedésükben? Ha elköltöznének a megyéből, azt miért tennék? Azt találtuk, hogy a Csongrád megyei fiatalok számára a legfontosabb tényezők egy munkahely kiválasztásakor a fizetés és juttatás, a munka-magánélet egyensúlya és a kellemes munkakörnyezet. The term employer brand is relatively new in Hungary, aimed mainly at acquiring new and retaining current employees. It is close to be a cliche to say that in recent years most organization in Hungary are struggling with labor shortages, so new and more thoughtful actions are needed to retain talent. With our questionnaire research we examined how young people in Csongrád County think about the local employers. What makes an employer attractive? What factors play a role in their choice? If they were to move out of the county, why would they do that? We found that the most important factors for young people in Csongrád County when choosing a job are salary, work-life balance and a pleasant work environment.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:234-249