Két magániskola a Horthy-korszakban esettanulmány /
A levéltári forrásokra épülő tanulmány célja az, hogy bepillantást nyújtson a Horthy-korszak magániskoláinak világába. Igyekszik megvilágítani a szülői döntések hátterét gyermekeik iskoláztatásával kapcsolatban, valamint az érintett iskolába járó tanulók társadalmi/családi hátterét, vallási hovatart...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2020
|
Sorozat: | Iskolakultúra
30 No. 4-5 |
Kulcsszavak: | Neveléstörténet - Magyarország - 20. sz., Horthy-korszak, Magániskola - Magyarország - 20. sz., Iskolatörténet - Magyarország - 20. sz. |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57096 |
Tartalmi kivonat: | A levéltári forrásokra épülő tanulmány célja az, hogy bepillantást nyújtson a Horthy-korszak magániskoláinak világába. Igyekszik megvilágítani a szülői döntések hátterét gyermekeik iskoláztatásával kapcsolatban, valamint az érintett iskolába járó tanulók társadalmi/családi hátterét, vallási hovatartozását. A rendelkezésre álló, de többnyire töredékes információk alapján megkísérli az eltérő szemlélettel és módszerekkel működő intézmények belső világát is feltárni, különös tekintettel a tanulói fluktuáció és az iskolából történő kimaradás okainak bemutatására. The present study based on archival sources aims to provide insights to the Horthy-era private-schools’ world. It tries to shed light on what could have been the reason for parental decisions concerning their children’s schooling, also on the given schools’ students’ social/family background and religious affiliation. Based on the available but often fragmented information the study attempts to reveal the inner world of institutes, which had different approaches and methods, focusing on student fluctuation and reasons for school dropouts. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 67-83 |
ISSN: | 1215-5233 |