Két magániskola a Horthy-korszakban esettanulmány /

A levéltári forrásokra épülő tanulmány célja az, hogy bepillantást nyújtson a Horthy-korszak magániskoláinak világába. Igyekszik megvilágítani a szülői döntések hátterét gyermekeik iskoláztatásával kapcsolatban, valamint az érintett iskolába járó tanulók társadalmi/családi hátterét, vallási hovatart...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mayer József
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 4-5
Kulcsszavak:Neveléstörténet - Magyarország - 20. sz., Horthy-korszak, Magániskola - Magyarország - 20. sz., Iskolatörténet - Magyarország - 20. sz.
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57096
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A levéltári forrásokra épülő tanulmány célja az, hogy bepillantást nyújtson a Horthy-korszak magániskoláinak világába. Igyekszik megvilágítani a szülői döntések hátterét gyermekeik iskoláztatásával kapcsolatban, valamint az érintett iskolába járó tanulók társadalmi/családi hátterét, vallási hovatartozását. A rendelkezésre álló, de többnyire töredékes információk alapján megkísérli az eltérő szemlélettel és módszerekkel működő intézmények belső világát is feltárni, különös tekintettel a tanulói fluktuáció és az iskolából történő kimaradás okainak bemutatására. The present study based on archival sources aims to provide insights to the Horthy-era private-schools’ world. It tries to shed light on what could have been the reason for parental decisions concerning their children’s schooling, also on the given schools’ students’ social/family background and religious affiliation. Based on the available but often fragmented information the study attempts to reveal the inner world of institutes, which had different approaches and methods, focusing on student fluctuation and reasons for school dropouts.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:67-83
ISSN:1215-5233